Salda Gölü (Türkiye’nin Maldivleri) ve İnsuyu Mağarası Gezi Notları

Yaz tatili için belirlediğimiz rotamızda Pamukkale ‘den sonraki durağımız sosyal medyadan sıkça fotoğraflarını gördüğümüz ve bir yandan merak bir yandan hayranlık duyduğumuz Salda Gölü.

Salda Gölü Hakkında Kısa Bilgi

Burdur’un Yeşilova ilçesinde yer alan Salda gölü bir tür krater gölü ve  184 metre derinliği ile en derin göllerimizden biri.  O beyaz kumlarda stromatolik kayaç adı verilen bir yapıdan kaynaklanıyor. Benzer özellikte dünyada bir yerde daha yapılaşma var, ama asıl şaşırtıcı olanı yapının Mars ile benzer özellikler taşıyor oluşu.

Salda Gölü’nün Yeşilova’ya yaklaşık 10 dk. uzaklıkta olması sebebiyle her türlü ihtiyacınızı ilçede karşılayabiliyorsunuz. Söylemeden geçmeyelim çok misafirperver ve yardımsever bir halkı var ilçenin.

Salda Gölü
Salda

Biz göl yakınında kamp yapmayı planladığımız için önce Yeşilova’ya gidip kamp için gerekli malzemelerimizi aldık sonra arabayla gölün kenarında biraz dolaştık. Etrafta belediyenin halk plajı, tabiat parkı, restoranlar ve Hotel Lago Di Salda ve Salda Lake Hotel isimli ikide otel bulunuyor.

Biz bu cenneti gezmek için tabiat parkını tercih ettik. Parka araçla giriş 10 TL. Ayrıca; tabiat parkının hemen girişinde solda da bir kamp alanı var. Bu alanda konakladığınız takdirde tabiat parkına ücretsiz girebiliyorsunuz. Bizde kamp yapmayı planladığımız için parka yakınlığı nedeniyle kamp alanına giriş yaptık. ücreti 30 TL. Çadırımızı kurduktan sonra piknik  yapmak ve göle girmek için tabiat parkına geçtik.

Yazın ilk günleri ve hafta içi olması sebebiyle göl çok sakindi. Tatillerde ve haftasonu çok yoğun olduğunu da bu arada öğrendik. Parkta mangal yapmak için alanlar mevcut ve her yer gayet temiz. Bizi şaşırtan ise göle girmek yasaktır yazılı bir tabela olmasına karşın duş kabinleri ve giyinme yerlerinin olmasıydı. 🙂  Göle girdiğinizde de çok güvenli hissedemedik kendimizi açıkçası o yüzden kıyıda biraz yüzüp kenarında yürüyüş yaptık. Bol bol fotoğraf çektik.

Salda Gölü ve Burdur ‘da Ne Yenir?

Buraya gelmişken ne yenir içilir derseniz;  göl kıyısında güzel bir restoran ve büfe mevcut.  Biz Burdur’un ünlü “Burdur Şişi“ni yemek için Yeşilova’yı tercih ettik ama pekala buradaki restoranda manzaraya karşı yemek yiyebilirsiniz.  Akşamda Yeşilova’dan alacağınız mangal malzemeleriyle piknik alanında mangalınızı yapabilirsiniz. Tabiat Parkı saat akşam 22:00‘ye kadar açık, biz bu saate kadar burada geçirip akşam çadırımıza döndük. Sabahta 08:30’da açıldığını öğrendiğimiz parkta kahvaltımızı yaparak İnsuyu Mağarası‘na doğru yola çıktık…

İnsuyu Mağarası

Yine Burdur ili içerisinde yer alan ve Türkiye’nin en büyük mağaralarından biri  olma özelliğine sahip İnsuyu Mağarası’na yaklaşık 45 dk. da ulaştık. Çevresi güzel bir şekilde düzenlenen mağaranın içi 14 derecede sabitlenmiş yani yazın bile bayağı soğuktu. Üzerinize mutlaka bir şeyler alarak mağaraya girmenizi tavsiye ederim. Toplam uzunluğu 525 metre olan mağaranın İçerisinde önceden içinde sandallarla gezecek kadar su bulunurken ne yazık ki yakın zamanda bilinçsiz kullanım nedeniyle suları çekilmiş, içinde bulunan Dilek Gölü ve Büyük Göl tamamen kurumuş.Yani bizim gibi göl tabelalarını takip edip bir göl göreceğinizi düşünmeyin. Tabi  içindeki sarkıt ve dikitleri, binlerce yıllık oluşumları ile birlikte büyüleyici bir havası var.

Girişte müze kart geçmiyor, giriş ücreti tam 8 TL, öğrenci 5 TL şeklinde. Girişte de büyük bir otoparkı bulunuyor. Ziyaret saatleri 08:30-17:00 aralığında, yazın ise kapanış 19:00’a kadar uzuyor.

İnsuyu Mağarasının hemen dışında tarihi bir öğretmen evi var. Restoranı gayet güzel burada bir şeyler yiyerek yolunuza devam edebilirsiniz. İnsuyu Mağarasının gizemli hikayesini okumak için tıklayınız.

Bizde yeni deneyimler edinerek Burdur’u arkamızda bırakırken sıradaki rotamız Fethiye’ye büyük bir heves ve merakla devam ettik.

instagram hesabımızı ziyaret etmeyi unutmayın.  https://www.instagram.com/geziyourumcom

Sevgiler…

Bu yazıya oy vermek ister misiniz?

Oy vermek için yıldızlara tıklayın!

Ortalama puanı / 5. Kullanılan Oy Sayısı

Şu ana kadar kullanılan oy yok! Bu yazıyı ilk değerlendiren siz olun.

Salda Gölü (Türkiye’nin Maldivleri) ve İnsuyu Mağarası Gezi Notları” için bir yorum