Cumalıkızık Köyü | Bursa | Gezilecek Yerler

İlkbaharın ilk günlerinde bir cumartesi sabahında havanında güneşli olmasını fırsat bilip nereye gitsek diye düşünmeye başladık. Gidilecek yerin hem bizi çok yormayacak kadar İstanbul’a yakın,  hem de İstanbul’un karmaşasından uzak olması gerekiyordu. Sonra uzun zamandır gitmeyi düşündüğümüz ama farklı gerekçeler ile ertelediğimiz Bursa’daki Cumalıkızık Köyü’ne gitmeye karar verdik.

Bursa – Cumalıkızık hakkında

Geziye başlamadan önce kısacık köyden bahsedelim isterseniz. Bursa’nın Uludağ eteklerinde vadi içinde kalan köylerine “Kızık” denilmekteymiş.  Yaklaşık 10 adet köyden günümüze 5 tanesi gelebilmiş ve en iyi korunanı bu köy. Ayrıca Cumalıkızık 2014 yılında Unesco Miras Listesine girmeye hak kazanmış çok önemli bir değerimiz.

Bursa-Cumalıkızık’a nasıl gidilir?

Osmangazi Köprüsü’nün inşası ile birlikte daha önce uzun sayılabilecek yolculuğumuz özel araçla yaklaşık 1,5 saat sürüyor.  Toplu taşıma ile gitmeyi tercih ederseniz en rahatı Bursa şehirlerarası otobüsleri ile Bursa’ya geçmeniz. Daha sonra merkezden Cumalıkızık dolmuş veya şehir içi otobüslerine binerek  buraya rahatça ulaşabilirsiniz. Metroyu tercih ederseniz yine Bursa merkezden bineceğiniz metrodan Cumalıkızık(Değirmenönü) durağında inip Cumalıkızık Köyü dolmuşuna binebilirsiniz.

Cumalıkızık Köyü Park Alanı

Köye ulaştığınızda arabanızı geniş bir alana yayılmış otoparka 5 TL karşılığı park edebilirsiniz. Yukarı doğru yürüdüğünüzde sizi önce köy mezarlığı karşılıyor, biraz ilerisinde ise köy meydanı bulunuyor. Meydan biz erken saatlerde gittiğimizden çok kalabalık değildi ancak dönüş saatimize  yakın  bayağı kalabalıklaştı. Meydanda bol miktarda hediyelik eşyalar ve yöresel ürünlerin satıldığı stantlar bulunuyor. Bizde orada biraz oyalandıktan sonra yukarılara doğru yürümeye başlıyoruz.

Bu ufak Osmanlı köyüne adım atar atmaz tarihin sizi karşıladığı hissine kapılıyorsunuz. Kerpiç ve taştan yapılmış köy evleri arasında, daracık sokaklarda yürümeye başladığınızda ne demek istediğimi çok net anlayabilirsiniz. Taş yolların arasından aşağıya doğru oluk oluk akan sularda ayrı bir atmosfer yaratıyor köy sokaklarında.

Bursa-Cumalıkızık’ta ne yenir ne içilir?

Gözümüze çarpan en önemli şey çoğu evin restore edilerek restoran ve kahvaltı evi haline getirildiğini görmemizdi. Bu yüzden buraya gelmeye karar verirseniz erken saatte gelip kahvaltı yapmalısınız derim. Bunun için rengarenk çok güzel konaklar mevcut. Biz kahvaltı için “Sefa Kahvaltı Evi”ni tercih ettik. Bizi sıcacık bir gülümsemeyle karşılayan çalışanlar ve otantik dekorasyonuyla göz dolduran mekanda serpme köy kahvaltısı hem doyurucu hem de lezzetliydi. Bu arada köyde İki kişi kahvaltı yaklaşık 50-60 TL arasında değişiyor.

Bursa-Cumalıkızık’ta nereler gezilir?

Kahvaltı sonrasında yolumuza ilk çıkanlar Cumalıkızık Camii ve Hamamı. Devam ettiğimizde ise Etnografya Müzesi’ni görüyoruz. Müzeyi gezmek köyün tarihçesini ve köy geleneklerini öğrenmek açısından çok eğitici, kesinlikle tavsiye ederim. Unuttuğumuz ne kadar çok geleneğimiz varmış görünce  sizde şaşıracaksınız.

Müzeden çıktıktan sonra önce köy kahvesine, biraz ilerisinde hakkında çeşitli rivayetler olan Cin Aralığı Sokak’a ulaşıyoruz. Dünyanın en dar sokağı olarak bilinen sokaktan harika fotoğraflar çekerek geçmekte ayrı bir keyif inanın. Bu sokağa neden Cin Aralığı Sokak denildiğini öğrenmek İçin tıklayınız.

Cumalıkızık’a gelmişken mutlaka gezilmesi gereken yerlerden biri  bize bu tarihi  köyü tanıtan Kınalı Kar dizisinin çekildiği konaklar.  Diğer bir yer ise müzeye çevrilmiş bir konak olan Küpeli Ev.  700 yıllık tarihe sahip, 14 nesile ev sahipliği yapmış köyün en eski konağı  olan Küpeli Ev’e giriş ücretli.

Gezinizi tamamlayıp tekrar köy meydanına geldiğinizde  yorgunluğunuzu atmak için bizim gibi “Asmaaltı Gözleme Evi”nin asma katında kahve molası verebilirsiniz. Buranın tüm köye hakim olan muhteşem bir manzarası var. Geziye son noktayı koymak için çok uygun bir yer aklınızda bulunsun.

Yaklaşık 3-4 saatlik bir süre bu küçük, bir o kadarda sevimli olan köyü gezmek için yeterli diye düşünüyorum bu yüzden biz konaklamayı düşünmedik açıkçası. Siz  düşünürseniz pansiyona çevrilmiş konaklar mevcut.

Sabah vardığımız köyden yavaş yavaş atıştıran yağmurla birlikte öğleden sonra heybemize harika anılar ve bolca fotoğraf doldurup  ayrıldık.

Bir sonraki gezimizde görüşmek üzere,

Sevgiyle kalın ve yorumlarınızı bizden esirgemeyin…..

Foto Galeriye Ulaşmak İçin Tıklayınız.

instagram hesabımızı ziyaret etmeyi unutmayın. https://www.instagram.com/geziyourumcom